Teori Kenapa MH370 Boleh Hilang: MH370

Posted by Admin2u on Monday 10 March 2014 | 0 comments


Nota: Berikut merupakan Buletin dari Luar Negara yang ditranslet menggunakan Google Translet. Haram Maklum.

NEW YORK (AP) - Bahagian yang paling berbahaya adalah penerbangan berlepas dan mendarat. Jarang sekali kejadian berlaku apabila kapal terbang adalah pelayaran tujuh batu (11 kilometer) di atas bumi.

Jadi kehilangan jet Penerbangan Malaysia ke dalam penerbangan pagi Sabtu di Laut China Selatan telah membawa pakar penerbangan untuk menganggap bahawa apa yang berlaku adalah cepat dan meninggalkan juruterbang tiada masa untuk meletakkan panggilan kecemasan .

Ia boleh mengambil penyiasat bulan, jika tidak tahun , untuk menentukan apa yang berlaku kepada Boeing 777 terbang dari bandar yang terbesar di Malaysia , Kuala Lumpur ke Beijing.

"Pada peringkat awal ini, kita memberi tumpuan kepada fakta-fakta yang kita tidak tahu ," kata Todd Curtis , seorang jurutera keselamatan bekas Boeing yang bekerja di 777 jet badan lebar dan kini pengarah Yayasan Airsafe.com .

Radar tentera menunjukkan bahawa tiada Boeing 777 jet mungkin menuju kembali sebelum lenyap , ketua tentera udara Malaysia berkata Ahad sebagai pihak berkuasa sedang menyiasat sehingga empat penumpang dengan pengenalan yang mencurigakan. Ayat-ayat menambah kepada misteri yang mengelilingi minit terakhir penerbangan. Ketua tentera udara Rodzali Daud tidak mengatakan yang mana arah pesawat terpesong apabila ia nampaknya pergi kursus , atau berapa lama ia terbang ke arah itu , Beberapa maklumat yang telah juga disokong oleh radar awam, katanya.

Jika maklumat mengenai U adalah tepat, yang mengurangkan kebarangkalian bahawa pesawat itu mengalami letupan bencana tetapi menimbulkan persoalan lanjut tentang mengapa juruterbang tidak memberi isyarat untuk membantu. Jika terdapat kegagalan mekanikal kecil - atau sesuatu yang lebih serius seperti penutupan kedua-dua enjin pesawat - juruterbang mungkin akan mempunyai masa untuk radio untuk mendapatkan bantuan. Kekurangan panggilan "menunjukkan sesuatu yang sangat tiba-tiba dan sangat ganas yang berlaku ," kata William Waldock , yang mengajar penyiasatan kemalangan di Embry -Riddle Aeronautical University di Prescott , Arizona.

Ia mungkin bahawa terdapat sama ada perpecahan mendadak pesawat atau sesuatu yang membawa ke dalam yang cepat menyelam, curam. Sesetengah pakar juga mencadangkan tindakan keganasan atau seorang juruterbang sengaja terhempas jet.

"Sama ada anda mempunyai peristiwa bencana yang merobek kapal terbang selain, atau anda mempunyai satu perbuatan jenayah ," kata Scott Hamilton , pengarah urusan perundingan penerbangan Leeham Co "Ia begitu pantas dan mereka tidak radio. "

Tidak kira bagaimana tidak mungkin senario , ia terlalu awal untuk menolak apa-apa kemungkinan, pakar memberi amaran. Petunjuk terbaik akan datang dengan pemulihan data penerbangan dan perakam suara dan pemeriksaan bangkai. Penyiasat AS dari FBI , Negara Lembaga Keselamatan Pengangkutan dan Pentadbiran Penerbangan Persekutuan dan pakar-pakar dari Boeing sedang menuju ke Asia bagi membantu siasatan.

Satu carian laut antarabangsa besar-besaran setakat ini hadir tiada kesan disahkan jet, walaupun berkuasa Vietnam berkata lewat kelmarin bahawa kapal terbang rendah terbang telah ternampak objek segi empat tepat dalam air kira-kira 90 kilometer ( 56 batu) selatan pulau Tho Chu, dalam kawasan yang sama di mana slicks minyak telah ditemui Sabtu. Akhbar Thanh Nien negeri yang dikendalikan berkata , memetik Timbalan Ketua kakitangan tentera Vietnam yang pencari tidak nampak apa yang muncul untuk menjadi salah satu pintu pesawat.

Kemalangan kapal terbang biasanya berlaku semasa berlepas dan mendaki jauh dari lapangan terbang, atau semasa datang untuk pendaratan , seperti dalam kemalangan maut tahun lepas jet Asiana Airlines di San Francisco. Hanya 9 peratus daripada kemalangan maut berlaku apabila kapal terbang pada ketinggian pelayaran , menurut ringkasan statistik kemalangan kapal terbang jet komersial dilakukan oleh Boeing.

Pemandangan slicks minyak ( garis pucat di bahagian bawah kanan) dilihat di kawasan yang Abo Laut China Selatan ...

Kapten John M. Cox , yang menghabiskan 25 tahun terbang US Airways dan kini Ketua Pegawai Eksekutif Keselamatan Sistem Operasi , berkata apa yang berlaku kepada jet Malaysia Airlines, ia berlaku dengan cepat. Masalahnya terpaksa cukup besar , beliau berkata , untuk menghentikan transponder pesawat dari penyiaran lokasi, walaupun transponder boleh sengaja menutup dari kokpit.

Salah satu petunjuk pertama apa yang berlaku akan saiz medan runtuhan. Jika ia adalah besar dan tersebar di berpuluh-puluh batu, maka kapal terbang yang mungkin berpecah pada ketinggian yang tinggi. Yang boleh memberi isyarat bom atau kegagalan kerangka pesawat udara besar-besaran . Jika ia adalah satu bidang yang lebih kecil , pesawat mungkin jatuh dari 35,000 kaki ( 10,500 meter) utuh, berpecah apabila terkena air.

"Kita tahu pesawat tersebut ke bawah. Selain itu, kita tidak tahu banyak keseluruhan ," kata Cox.

Boeing 777 mempunyai salah satu rekod keselamatan yang terbaik dalam sejarah penerbangan . Ia pertama membawa penumpang pada bulan Jun 1995 dan pergi 18 tahun tanpa kemalangan maut. Coretan yang berakhir dengan Julai 2013 Asiana kemalangan. Tiga daripada 307 orang di atas kapal penerbangan yang meninggal dunia. Malaysia Airlines penerbangan Sabtu ini membawa 239 penumpang dan anak kapal hanya akan kejadian pembunuhan kedua untuk jenis pesawat.

"\Ia adalah salah satu kapal terbang yang paling dipercayai pernah dibina," kata John Goglia , seorang bekas anggota Negara Lembaga Keselamatan Pengangkutan Amerika Syarikat.

Antara sebab yang mungkin untuk hilang pesawat termasuk:
KEGAGALAN STRUKTUR bencana. Kebanyakan pesawat diperbuat daripada aluminium yang mudah terdedah kepada kakisan dari masa ke masa , terutama dalam bidang kelembapan yang tinggi. Tetapi memandangkan sejarah panjang pesawat dan rekod keselamatan yang mengagumkan, pakar mencadangkan bahawa kegagalan kerangka pesawat udara , atau Rolls -Royce Trent 800 enjin pesawat , tidak mungkin.

Lebih daripada ancaman kepada integriti pesawat adalah tekanan udara yang berterusan dan depressurization kabin untuk berlepas dan mendarat. Pada bulan April 2011, Southwest Airlines Boeing 737 membuat pendaratan kecemasan tidak lama selepas berlepas dari Phoenix selepas fiuslaj pesawat pecah, menyebabkan 5 kaki ( 1.5 meter ) air mata. Pesawat itu , dengan 118 orang di atas kapal, mendarat dengan selamat . Tetapi seperti pecah kurang mungkin dalam kes ini. Syarikat penerbangan terbang 777 pada jarak yang lebih panjang , dengan banyak lebih sedikit pelepasan dan pendaratan , meletakkan tekanan yang kurang pada kerangka pesawat udara .

"Ia tidak seperti ini Southwest Airlines melakukan 10 penerbangan sehari," kata Hamilton. "Tiada apa untuk mencadangkan akan ada apa-apa isu-isu keletihan. "

CUACA BURUK . Pesawat yang direka untuk terbang melalui ribut paling teruk. Walau bagaimanapun , pada bulan Jun 2009, penerbangan Air France dari Rio de Janeiro ke Paris terhempas semasa ribut yang tidak baik di Lautan Atlantik. Ais dibina di atas penunjuk laju udara Airbus A330 , memberikan bacaan palsu. Itu, dan keputusan yang buruk oleh juruterbang, membawa pesawat ke sebuah gerai menyebabkan ia menjunam ke dalam laut. Semua 228 penumpang dan anak kapal di atas kapal meninggal dunia. Para juruterbang tidak pernah lewat radio untuk membantu.

Dalam kes Malaysia Airlines penerbangan Sabtu ini , semua tanda menunjukkan bahawa terdapat berawan.

PILOT DISORIENTASI . Curtis berkata juruterbang dapat mengambil pesawat off autopilot dan entah bagaimana pergi kursus dan tidak sedar ia sehingga ia sudah terlambat. Pesawat itu boleh diterbangkan selama lima atau enam jam dari titik hubungan lepas, meletakkannya sehingga 3,000 batu ( 4,800 kilometer ) dari . Ini tidak mungkin memandangkan pesawat itu mungkin akan telah diambil oleh radar di suatu tempat. Tetapi ia terlalu awal untuk menghapuskan ia sebagai satu kemungkinan.

KEGAGALAN KEDUA-DUA ENJIN . Pada bulan Januari 2008, British Airways 777 terhempas kira-kira 1,000 kaki ( 300 meter) pendek landasan di Lapangan Terbang Heathrow di London. Sebagai pesawat itu datang dengan tanah, enjin hilang teras kerana ais pembentukan dalam sistem bahan api. Tidak ada kematian .

Kehilangan kedua-dua enjin adalah mungkin dalam kes ini, tetapi Hamilton berkata, pesawat itu boleh meluncur sehingga 20 minit, memberi juruterbang banyak masa untuk membuat panggilan kecemasan . Apabila US Airways A320 kehilangan kedua-dua enjin pada Januari 2009 selepas berlepas dari Lapangan Terbang LaGuardia di New York ia adalah pada ketinggian yang lebih rendah. Tetapi Kapten Chesley B. " Sully " Sullenberger masih mempunyai banyak komunikasi dengan pengawal trafik udara sebelum mengakhiri penerbangan enam minit di Sungai Hudson.

A BOMB . Beberapa pesawat telah dibawa ke bawah termasuk Pan Am Flight 103 di antara London dan New York pada bulan Disember 1988. Terdapat juga penerbangan Air India pada Jun 1985 antara Montreal dan London dan kapal terbang pada September 1989 diterbangkan oleh syarikat penerbangan Perancis Kesatuan des Pengangkutan AĆ©riens yang meletupkan sepanjang Sahara.

RAMPASAN . Satu rampasan tradisional nampaknya tidak mungkin memandangkan menangkap kapal terbang itu biasanya mendarat di lapangan terbang dan mempunyai beberapa jenis permintaan. Tetapi rampasan 9/11-like mungkin, dengan pengganas memaksa pesawat ke dalam laut.

Pin It

0 comments for "Teori Kenapa MH370 Boleh Hilang: MH370"

Leave a reply

Most Popular

Recent News

Like Our FanPage

Follow Us

BackLink

    Blogged.my   Backlink - Waazin Blog      
PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger