Akhirnya Rahsianya Terbongkar Jua...

Posted by Admin2u on Wednesday 12 February 2014 | 0 comments


RAHSIA DAN JASA NYA TERBONGKAR..

Nama nya Muhammad Khairat Asy Syathir.Rahsia nya di simpan rapi hingga lah satu hari rahsia itu terbongkar apabila rumah nya di geledah dan sebuah hardisk di temui.

Rahsia salah seorang pimpinan Ikhwanul Muslimin, Muhammad Khairat Asy Syathir hanya diketahui umum dengan sumbangan tetapnya sebanyak 30 juta pound Mesir (kira-kira RM 13-14 juta) setiap bulan kepada 750 ribu keluarga miskin di seluruh Mesir. 

Rahsia sumbangan yang sebegini besar baru diketahui umum setelah ahli perniagaan dan tokoh penting Ikhwan itu ditangkap oleh pemerintah tentera Mesir dan 'hard-disk'nya digeledah.

Di saat penangkapan Asy Syathir, pihak tentera telah menjumpai sebuah hardisk yang apabila diselidik ternyata isinya adalah data mengenai sumbangannya terhadap 750 ribu keluarga miskin yang dibantunya setiap bulan selama ini.

Kalau setiap keluarga itu mempunyai 4 orang ahli, maka beliau dianggarkan menaja sara hidup atau makanan untuk 3 juta rakyat Mesir pada setiap bulan.

Namun tokoh sehebat ini,pembela rakyat mesir dalam diam ini, kini merengkok di dalam tahanan pihak pemerintah tentera Mesir.Semoga Allah melindungi beliau.

Pin It

0 comments for "Akhirnya Rahsianya Terbongkar Jua..."

Leave a reply

Most Popular

Buletin Archives

Recent News

Like Our FanPage

Follow Us

BackLink

    Blogged.my   Backlink - Waazin Blog      
PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger