Cikgu Menerima Ancaman .. dari Murid 3 Tahun??

Posted by Admin2u on Monday 17 February 2014 | 0 comments


MELAKA: Seorang guru di Kedah didakwa menerima ancaman rogol - dari Murid 3 Tahun. !

Gambar Hiasan
Kanak-kanak itu dari SK Lanai menelefon dan kemudian disusuli dengan SMS yang berbunyi: "Guru , tunggu saya akan merogol anda , tidak lama lagi " Rakan sekerja beliau, yang dihubungi Pejabat Bintang di sini, berkata ancaman daripada budak muda telah dihantar gelombang kejutan di seluruh sekolah di Kupang , kira-kira 6km dari pekan Baling , dan seluruh negeri ini.

"Dia mengalami trauma akibat murid beliau telah berani membuat ancaman" kata rakan sekerja , seorang guru berusia 29 tahun dari Alor Gajah di sini  yang kini mengajar di sekolah Kedah. Murid didakwa bertindak dalam apa-apa cara yang mengancam dalam mempertahankan rakannya yang tidak dilantik ketua kelas .

Mangsa berusia 39 tahun itu di rumahnya di Bandar Putri Jaya, Sungai Petani, apabila beliau menerima ancaman pada kira-kira 10.30 malam pada 13 Feb. Ketakutan, dia meminta suaminya untuk menyemak yang membuat panggilan telefon, yang dengan nada kekanak-kanakan.

Menggunakan telefon awam, suami menelefon kembali nombor itu dan seorang lelaki dipercayai dalam 30-an beliau, menjawab . Lelaki itu mengakui bahawa anak saudaranya telah menggunakan telefon bimbitnya dan dia akan menghukum budak lelaki itu dan melaporkan perkara itu kepada ibu bapanya.

Guru itu membuat laporan polis di ibu pejabat polis Kuala Muda pada 14 Feb. Ini telah disahkan oleh seorang pegawai kanan polis. Ketika dihubungi , seorang lelaki yang mengaku sebagai pembantu kanan di sekolah rendah , kata mereka telah disaman ibu bapa kanak-kanak lelaki ' ke sekolah hari ini ( Isnin).

"Kami ingin mengetahui apa yang mendorong murid untuk membuat ancaman terhadap gurunya dan sama ada anak memerlukan bantuan psikiatri" kata beliau sambil menambah kanak-kanak itu tidak hadir di sekolah semalam.

Sementara itu, aktivis anti -jenayah Tan Sri Lee Lam Thye mahu Jabatan Pelajaran Kedah untuk membuat siasatan penuh ke dalam perkara itu. "Saya terperanjat. Bagaimana Budak lelaki boleh membuat apa-apa ancaman serius ? Kita perlu sedikit --- masalah di --" kata Lee, Jenayah Malaysia Pra * vention foundation Naib Pengerusi .

Beliau berkata kes itu perlu bertindak sebagai pembuka mata bahawa langkah-langkah pemulihan yang diperlukan segera untuk membendung kes-kes yang semakin meningkat di kalangan kanak-kanak sekolah kenakalan .

Buletin diatas merupakan Translation dari Translate.Google.com.. 
Untuk Buletin Sebenar Rujuk : TheStar

Pin It

0 comments for "Cikgu Menerima Ancaman .. dari Murid 3 Tahun??"

Leave a reply

Most Popular

Buletin Archives

Recent News

Like Our FanPage

Follow Us

BackLink

    Blogged.my   Backlink - Waazin Blog      
PingBlog.Net | Himpunan Terbaik Artikel Blogger